محمد حسین قورچانی خوزانی؛ زهره دهدشتی شاهرخ
چکیده
در نظامهای سیاسی، رقابت میان بازیگران سیاسی با هدف دستیـابی بـه قـدرت و اثرگذاری بر تصمیمات رایدهندگان بـه نحـوه بازاریـابی فعالیتهای سیاسی و اجتماعی آنها در برابر افکار عمومی بستگی دارد. عدم شناخت عمیق ذهنیت و تصویر مردم نسبت به سیاستمداران و عوامل تأثیرگذار بر رفتارهای سیاسی و اجتماعی مردم باعث بوجود آمدن مشکلاتی ...
بیشتر
در نظامهای سیاسی، رقابت میان بازیگران سیاسی با هدف دستیـابی بـه قـدرت و اثرگذاری بر تصمیمات رایدهندگان بـه نحـوه بازاریـابی فعالیتهای سیاسی و اجتماعی آنها در برابر افکار عمومی بستگی دارد. عدم شناخت عمیق ذهنیت و تصویر مردم نسبت به سیاستمداران و عوامل تأثیرگذار بر رفتارهای سیاسی و اجتماعی مردم باعث بوجود آمدن مشکلاتی در رسیدن به اهداف سیاسی میباشد. هدف پژوهش ایجاد یک تصویر روشن از عمق ذهن رأیدهندگان ایرانی نسبت به برند ایدهآل ریاست جمهوری است. این پژوهش با انجام مصاحبههای عمیق و با تکنیک زیمت، سازههای مرکزی را استخراج نموده است. جامعه آماری پژوهش؛ هدفمند و از ایرانیان بالای 18 سال است که حداقل در یک دوره ریاست جمهوری شرکت کردهاند. همچنین با انجام 14 مصاحبه، پژوهشگر به اشباع نظری رسیده و نقشه اجماعی برند ایدهآل ریاست جمهوری استخراج شد. سازههای مرکزی احصا شده از نقشه اجماعی عبارتند از: ایران پیشرفته، بهبود اقتصادی، بهبود توسعه و فرهنگ، آرامش دهنده، توجه و توسعه گردشگری، متعهد، عدالتخواه، ارتباطات جهانی، توجه به محیط زیست و عملگرا که باید در کمپینهای بازارهای سیاسی ریاست جمهوری برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات مد نظر قرار گیرند.